Dreamfall Chapters jest trójwymiarową gra przygodową. Trzecia odsłona cyklu w skład którego wchodzi The Longest Journey z 1999 roku i wydane siedem lat później Dreamfall: The Longest Journey.
Produkcja studia Red Thread Games, zrzeszającego większość
osób odpowiedzialnych za poprzednie części, w tym głównego scenarzystę i
projektanta Ragnara Tornquist.
Fabuła kontynuuje wątki przedstawione w Dreamfall: The Longest Journey.
Gracz poznaje dalsze losy trzech światów – pełnej magii Arcadii,
zdominowanego przez technikę Stark oraz tajemniczego Storytime, gdzie
rodzą się wszystkie opowieści, a marzenia stają się ciałem. W Stark
akcja rozpocznie się w roku 2220. Przedstawiona przez autorów wizja tych
czasów nie należy do optymistycznych. Po wypuszczeniu przez firmę
WatiCorp umożliwiającej świadome eksplorowanie snów technologii Dreamer
społeczeństwo stanęło na skraju przepaści, gdyż coraz więcej ludzi
preferuje świat marzeń od rzeczywistości. Nie najlepiej prezentuje się
też sytuacja w Arcadii. Imperium Azadi żelazną ręką rządzi wschodnimi
ziemiami, a jego armie opanowały również północne krainy z ich stolicą,
czyli miastem Marcuria. Dreamfall Chapters stanowi zwieńczenie
historii Zoe Castillo – pochodzącej ze Stark dziewczyny, która w snach
potrafi podróżować do Arcadii. W późniejszych fragmentach kampanii
możemy pokierować również mężczyzną imieniem Kian Alvane, który po
wydarzeniach z poprzedniej części został skazany za zdradę Imperium
Azadi i oczekuje w więzieniu na swoją egzekucję.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Dreamfall Chapters stanowi
klasyczną przygodówkę. Zabawa polega więc głównie gromadzeniu
przedmiotów, prowadzeniu rozmów i rozwiązywaniu zagadek. W grze nie
znajdziemy żadnej walki, czy sekwencji skradankowych. Świat gry jest w
pełni trójwymiarowy i zachęca do eksploracji. Wiele z lokacji ma
strukturę otwartą. Otrzymujemy w nich kilka zadań do wykonania i tylko
od nas zależy, w jakiej kolejności je zrealizujemy. Podczas podróży po
wirtualnych światach małe ikonki informują nas o wartych uwagi miejscach
i przedmiotach, co zapobiega bezładnemu klikaniu na wszystko, co
znajduje się na ekranie. Gra łączy system bezpośredniego poruszania się,
typowy dla trzecioosobowych gier akcji, z przygodówkowym interfejsem
point-n-click służącym do interakcji z otoczeniem. Bardziej tradycyjnie
nastawieni fani gatunku mogą też pokierować postaciami wyłącznie za
pomocą myszki.
Dreamfall Chapters oferuje atrakcyjną trójwymiarową grafikę,
która wykorzystuje silnik Unity. Produkcja współfinansowana była ze
środków Norweskiego Instytutu Filmowego oraz pieniędzy pozyskanych w
wyniku zbiórki przeprowadzonej na popularnej platformie finansowania
społecznościowego. Pomimo niższego budżetu autorom udało się stworzyć
produkcję równie obszerną co Dreamfall: The Longest Journey i wyraźnie lepszą pod względem wizualnym.
0 komentarze:
Prześlij komentarz